Theresia van Avila-penningen 2024

16 oktober 2024

Jongstleden 13 oktober, aan het einde van de viering van ons patroonfeest, ontvingen zes parochianen uit handen van vice-voorzitter Martijn Erkens de Theresia van Avila-penningen als blijk van waardering voor hun inzet voor de parochie. Het gaat om de volgende parochianen (geordend als op de foto, van links naar rechts):

Els Teeler

Els Teeler is al jarenlang actief in het bezoekwerk, de contactgroep en de ziekenzalving binnen de parochie. Daarnaast was ze lid van de pastoraatsgroep en fungeert ze nog steeds als lector. Els werkt vaak op de achtergrond, maar haar betrokkenheid en persoonlijke aandacht voor anderen zijn van grote waarde. Ze weet op een warme manier contact te maken met mensen die steun nodig hebben. Haar inzet en aanwezigheid worden zeer op prijs gesteld, en de parochie is dankbaar voor haar continue zorgzaamheid. Ze maakt daarmee het verschil in de parochie, maar bovenal de levens van parochianen.

Maria Philippo

Maria Philippo heeft zich sinds eind jaren '60 van de vorige eeuw op vele terreinen ingezet binnen de parochie. Ze was betrokken bij het koor Credo, het kopiëren van parochiebladen, en verschillende werkgroepen rondom gezinnen en kinderen. Als Coördinator Liturgie heeft zij ook een belangrijke rol gespeeld. In de huidige parochie is Maria vooral bekend vanwege haar zorg voor het drukwerk. Veel mensen hebben door de jaren heen haar werk letterlijk in handen gehad. Haar beschikbaarheid en toewijding, vooral bij haastklussen, zijn altijd zeer gewaardeerd. De parochie is dankbaar voor haar jarenlange inzet en betrouwbaarheid.

Irene van Geel

Irene van Geel is sinds begin jaren '70 van de vorige eeuw actief in de kerkmuziek. Wat begon met zingen in het koor van Papendrecht, groeide uit tot een lange betrokkenheid als dirigent van verschillende koren, waaronder Onderweg, Laudate Dominum en het St. Surakoor. Ze heeft daarbij altijd anderen gestimuleerd om mee te doen en nieuwe zangers enthousiast gemaakt. Irene is bekend om haar positieve benadering en haar parochiebrede inzet. Haar bijdrage aan de muziek binnen de parochie en haar jarenlange betrokkenheid worden zeer gewaardeerd.

Peter Bokelaar

Peter Bokelaar is een bekend gezicht binnen het bestuurlijk werk van de parochie, waar hij jarenlang actief is geweest, ook in de locatieraad van de Verrezen Christus-kerk. Daarnaast zet hij zich in voor de Karmelkring en de Titus Brandsma-kapel. Peter is een nauwgezet bestuurder, met functies als secretaris en penningmeester, en combineert dit met praktische taken zoals deelname aan de schoonmaakploeg en chauffeurdiensten. Tijdens de coronapandemie heeft hij met bijzondere zorg en aandacht bijgedragen aan de gemeenschap. Zijn lange inzet van gemiddeld twintig uur per week is ongekend en wordt zeer gewaardeerd.

Ronny Verstraeten

Ronny Verstraeten is voor velen bekend als hoofdkoster van de Verrezen Christus-kerk. Daarnaast was hij lid van de locatieraad en de pastoraatsgroep. Zijn aandacht ligt vooral op de organisatie rondom de vieringen, waar hij een vaste steunpilaar is voor de misdienaars, acolieten, de doopselwerkgroep en de Indonesische gemeenschap. Ook draagt hij bij aan de vieringen voor scholen en de jaarlijkse Vastenactie. Zijn vriendelijke en open houding motiveert anderen om zich in te zetten voor de parochie. De parochie is dankbaar voor zijn inzet.

Aulban Pragash Fernando

Aulban Pragash Fernando is sinds zijn communie een vertrouwd gezicht binnen de parochie. Vanaf zijn achtste jaar is hij actief als misdienaar en later als acoliet, niet alleen in de Verrezen Christus-kerk, maar ook op andere locaties. Hij is bijna wekelijks aanwezig en speelt een belangrijke rol bij bijzondere vieringen. Daarnaast begeleidt hij nieuwe misdienaars en acolieten, die zijn geduld en rustige manier van werken zeer waarderen. Zijn betrokkenheid bij de parochie is uitzonderlijk voor zijn leeftijd en wordt daarom bijzonder op prijs gesteld.

Wij feliciteren hen van harte en danken hen voor hun inzet en betrokkenheid!

Parochiebestuur en pastoraal team

22 oktober eerste avond over de geschiedenis van de Karmel
21 oktober 2024
Oktober: rozenkrans bidden in de Nicolaaskerk