Geloofsverdieping over de Joodse en Bijbelse wortels van de eucharistie

12 september 2024

U bent van harte uitgenodigd voor de eerste avond van het nieuwe seizoen geloofsverdieping. Deze avond vindt plaats op dinsdag 24 september om 20.00 uur in de Titus Brandsma Gedachteniskapel, Nolensweg 10 te Dordrecht.

Gastspreker is Bijbelwetenschapper dr. Willien van Wieringen. Zij komt spreken over:

De Joodse en Bijbelse wortels van de eucharistie

De eucharistie, zoals we deze in de Rooms-katholieke Kerk vieren, heeft diepe wortels in de joodse religie (denk aan de sabbatmaaltijd) en in de Bijbel. Het breken van het brood en het delen van de wijn is geen uitvinding van Jezus, maar als sacrament is het wel als zodanig door Hem ingesteld, ter nagedachtenis aan zijn lijden, sterven en verrijzen. Onder de gedaante van het geheiligde Brood en de Wijn is de Heer werkelijk aanwezig en delen wij ten volle in zijn gemeenschap. Exegeet en Bijbelwetenschapper Willien van Wieringen neemt ons mee naar de bronnen van de eucharistie in de joodse traditie en de Heilige Schrift. We organiseren deze avond in het kader van ons themajaar over de eucharistie.

U bent van harte uitgenodigd. Iedere geïnteresseerde is welkom. Aanmelden is niet nodig. Na afloop van de avond vragen wij een vrijwillige bijdrage ter bestrijding van de onkosten.

Pastoraal team

Vacatures penningmeester en administrateur parochiebestuur
18 september 2024
Vredesweek 14 t/m 21 september